Doel: hoe implementeer je videogames educatief in je klas?
In deze workshop kom je meer te weten over videogames en hoe deze educatief ingezet kunnen worden in jouw klas.
We gaan concreet aan de slag met enkele educatieve games maar kijken ook naar de mogelijkheden van commerciële games.
De games leer je het beste kennen door ze zelf te spelen en dat is exact wat we in deze workshop zullen doen!
Na een korte uitleg en omkadering van de geselecteerde games is het aan jullie om zelf aan te slag te gaan.
Van wiskundig sporten en het bouwen van een Belgische provincie tot het programmeren van jouw eigen Super Mario spel, het kan allemaal.
We wisselen tot slot ervaringen en tips uit en bespreken de linken met de leerdoelen.
Na deze sessie zal je een ruimere kijk krijgen op videogames. Je zal enkele games leren kennen die getest zijn binnen een klascontext en je krijgt een ruim kader aan mogelijkheden om games ook in jouw klas in te zetten.
Leerkracht of pedagogische ICT-coördinator uit het basis of secundair onderwijs of volwasseneneducatie.
Je hoeft als deelnemer aan deze workshop geen voorkennis te hebben.
Ervaringen met videogames zijn zeker mooi meegenomen maar absoluut niet noodzakelijk. De games worden steeds kort voorgesteld, alsook hoe ze te gebruiken.
Lander Van der Biest
Leerkracht 6de leerjaar. Oprichter Gamekunde en GamingBoulevard.
Ondertussen werkt hij als Expert Applied Gaming & EdTech bij Impact Connecting.
Cursusmateriaal inbegrepen.
ESPAI.GENT
Sint-Pietersaalststraat 38
Gent, 9000 België
Vlot bereikbaar per trein en auto: op 8′ wandelafstand van het Sint-Pietersstation in Gent en vlakbij afritten UZ Gent op E40/E17, Sint-Denijs-Westrem op E40 of via R4.
Parking is er altijd in de straat of rond het park. Gele zone: € 1,80 per uur.
Deze nascholing is voorbij. Contacteer Mario indien je interesse hebt voor de herneming van deze opleiding.
Interesse om een nascholing bij jou op school te organiseren? Contacteer ons.